Opening school 16 april 1883

23 May

Bij de opening op 16 april 1883 van de Vereniging “School met den Bijbel”, werd de psalm 103:1 gezongen. Het werd de schoolpsalm, die tot in de jaren ’80 en ’90 nog altijd werd gezongen op bijzondere feest- en gedenkdagen.

De “School met de Bijbel” in Den Haag heeft een rijke geschiedenis. Natuurlijk kijken we voor uit en zijn we bezig op de Koningin Beatrixschool en de Tamarschool met het geven van goed onderwijs. Maar zoals er in deze psalm staat: ‘vergeet niet een van Zijn weldaden’; zo willen we ook aan deze weldaden terugdenken zoor deze website.

In de loop van de tijd zullen we steeds items en artikelen toevoegen over de geschiedenis van de stichting. We hopen dat dit met interesse gelezen zal worden.